Hlavní strana > Geografie > ČR > MHD v Praze - III.

test MHD v Praze - III. (ČR)

    Autor: Ivan52 (5vlož. 81vyzk.-4%ø) ... vloženo 10.11.2010
Test vyzkoušen 147 krát, průměrný výsledek je 43.7%.
  1. Konečná stanice tramvaje nemusí být vždy jen smyčka. V minulosti to byl např. i tzv. kolejový trojúhelník. Na které konečné se vyskytoval?

  2. Dalším typem konečné byl vratný přejezd (motorový vůz se odpojil, po vedlejší koleji objel vlečňáky a připojil se z druhé strany). Taková konečná byla:

  3. Při výluce autobusů MHD byla v devadesátých letech použita i náhradní železniční doprava po kolejové průmyslové vlečce. Bylo to:

  4. Trolejbusy v Praze byly zrušeny v roce 1972. Poslední trolejbusová linka vedla:

  5. V roce 1974 byl zrušen provoz s průvodčími a byl zaveden systém označování jízdenek cestujícími, ovšem odlišný od dnešního. Strojky byly mechanické a jízdenku děrovaly v kombinaci čísel. Tento systém byl převzat a strojky nakoupeny z:

  6. V devadesátých letech začaly v autobusové síti MHD působit mimo DP i soukromé dopravní společnosti. Historicky první byla společnost:

  7. Do vozového parku tramvají patří i řada vozů pracovních. Jedním z nich je tramvaj č. 5572 s otevřenou nákladní korbou. Původně vypadala jinak než dnes, měla:

  8. Dálniční známka - tak se slangově říká nálepce na čelním skle tramvaje (bílý symbol profilu kolejnice v zeleném čtverečku). Vůz, který tuto nálepku nemá, není technicky způsobilý provozu na traťovém úseku:

  9. Když řidič tramvaje řekne, že jezdí s NÍZKOU KACHNOU, znamená to, že má vůz typu:

  10. A když řekne, že jezdí s WANOU, co řídí? (Máte na výběr stejné tři možnosti jako v předešlé otázce):

Dejte si tento test na vlastní stránky/blog

Reklama


jdi nahoru, na obsah